Garantiebeleid
1. Algemeen
Dit garantiebeleid is van toepassing op alle producten die via Nomabikes.nl zijn aangeschaft. Door aankoop verklaart de klant zich akkoord met alle bepalingen in dit document. Nomabikes.nl kan dit beleid wijzigen; de versie die geldt op het moment van aankoop is bindend.
2. Garantietermijnen
2.1 Voor rijklaar geleverde fietsen geldt:
– Frame: 3 jaar
– Motor: 1 jaar
– Accu: 1 jaar
– Draaiende onderdelen: 1 jaar
2.2 Voor fietsen geleverd in doos geldt:
– Frame: 2 jaar
– Motor: 1 jaar
– Accu: 1 jaar
– Draaiende onderdelen: 1 jaar
2.3 De garantietermijn gaat in op de datum van levering.
3. Dekking van garantie
3.1 Garantie dekt uitsluitend materiaal- en fabricagefouten bij normaal en zorgvuldig gebruik.
3.2 De beoordeling van oorzaak, staat en geldigheid van een defect ligt volledig bij Nomabikes.nl.
3.3 Nomabikes.nl mag bij herstel gebruikmaken van gereviseerde, gebruikte of niet-originele onderdelen, mits deze functioneel gelijkwaardig zijn.
3.4 Herstel of vervanging leidt niet tot verlenging van de oorspronkelijke garantietermijn.
4. Uitsluitingen
4.1 De volgende oorzaken en situaties vallen te allen tijde buiten de garantie:
– Normale slijtage, waaronder remmen, ketting, pedalen, banden, lagers, spaken, kabels en vergelijkbare gebruiksonderdelen
– Waterschade, vochtschade en corrosie
– Val-, bots-, stoot- of transportschade
– Schade door verkeerd opladen of verkeerd gebruik van de accu
– Schade door modificaties, aanpassingen, montage door derden of het opvoeren van het voertuig
– Schade door gebruik in strijd met specificaties, overbelasting of oneigenlijk gebruik
– Schade door onvoldoende onderhoud of het niet opvolgen van instructies
– Schade door extreme weersinvloeden of onjuiste opslag
– Schade ontstaan door verkeerd verpakken of vervoeren door de klant
4.2 Indien een uitsluiting van toepassing is, vervalt de garantie volledig.
5. Verplichtingen van de klant
5.1 De klant dient regulier onderhoud uit te voeren.
5.2 De klant moet zorgvuldig omgaan met motor, accu en draaiende onderdelen.
5.3 Het niet naleven van instructies of onderhoud leidt tot verval van garantie.
6. Garantieaanvragen
6.1 Garantieaanvragen moeten altijd schriftelijk worden ingediend via: info@nomabikes.nl
6.2 Verplichte bewijsstukken:
– Factuur of aankoopbewijs
– Serienummer van de fiets
– Foto van de kilometerstand
– Duidelijke foto’s van het defect
– Videomateriaal waarop het probleem zichtbaar is
– Volledige omschrijving van de klacht
6.3 Nomabikes.nl kan aanvullende documentatie eisen. Incomplete aanvragen worden niet behandeld.
7. Onderzoek en diagnose
7.1 Nomabikes.nl bepaalt of diagnose op afstand mogelijk is.
7.2 Indien dit niet mogelijk is, kan Nomabikes.nl eisen dat de fiets op afspraak wordt aangeboden voor fysiek onderzoek.
7.3 Indien een klacht ongegrond blijkt, worden onderzoekskosten en eventuele transportkosten aan de klant doorbelast.
7.4 Indien redelijkerwijs vast te stellen is dat vervanging nodig is, kan Nomabikes.nl onderdelen toesturen.
8. Herstel, vervanging en afwijzing
8.1 Nomabikes.nl bepaalt zelfstandig of herstel, vervanging of een andere oplossing passend is.
8.2 Bij herstel mag Nomabikes.nl gebruikte, gereviseerde of compatibele onderdelen toepassen.
8.3 Bijkomende kosten zoals reiskosten, transportkosten, montagekosten of kosten van derden worden niet vergoed.
8.4 Bij twijfelgevallen prevaleert altijd de beoordeling van de technische dienst van Nomabikes.nl.
9. Misbruik of schending van voorwaarden
9.1 Iedere vorm van misleiding, onjuiste informatie, verborgen schade of fraude leidt direct tot verval van garantie.
9.2 Nomabikes.nl kan verdere dienstverlening weigeren bij vaststelling van misbruik.
10. Toepasselijk recht
10.1 Op alle garantiegevallen is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.
10.2 Geschillen worden voorgelegd aan de bevoegde rechter binnen het rechtsgebied waarin Nomabikes.nl is gevestigd.
